کد خبر: 1222982
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
 نحوه تعامل والدین با فرزند می‌تواند تا پایان عمر بر زندگی او اثر بگذارد. تقریباً شیوه تربیتی و سبک‌های فرزندپروری خانواده‌ها با یکدیگر متفاوت است، اما به نظر می‌رسد اکثر پدر‌ومادر‌ها در سطح جهان، والدگری را به صورت شهودی یاد می‌گیرند و آموزش خاصی در جایی نمی‌بینند.

جوان آنلاین:  نحوه تعامل والدین با فرزند می‌تواند تا پایان عمر بر زندگی او اثر بگذارد. تقریباً شیوه تربیتی و سبک‌های فرزندپروری خانواده‌ها با یکدیگر متفاوت است، اما به نظر می‌رسد اکثر پدر‌ومادر‌ها در سطح جهان، والدگری را به صورت شهودی یاد می‌گیرند و آموزش خاصی در جایی نمی‌بینند. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم فرزندپروری یکی از سخت‌ترین کار‌های دنیاست و تئوری‌های بسیاری در ارتباط با فرزندپروری وجود دارد تا این کار سخت را ساده‌تر کند، بنابراین برای داشتن فرزندانی سالم لازم است والدین مجهز به آگاهی‌های لازم در این زمینه شوند. 
هر شخصی برای ورود به بازار کار، ابتدا یک دوره آموزشی می‌بیند و حاضر نیست بدون گذراندن دوره آموزشی و کسب تجربه و گرفتن مشاوره از دیگران کاری را شروع کند، چراکه او نمی‌خواهد سرمایه‌اش را از دست بدهد، اما کمتر کسی برای بزرگ‌ترین سرمایه زندگی خود، جامعه و کشور که فرزندش است، سراغ مشاور می‌رود. متأسفانه میان تمام مشغله و روزمرگی‌های افراد، ارگان‌ها و دولت، کمتر کسی به این مسئله فکر کرده که پدران و مادران را برای تربیت و استفاده درست از این سرمایه‌های مهم آموزش دهد. 
زمانی بسیاری از مشاغل تجربی انجام می‌شد، افراد با دیدن کار‌ها یا کار کردن کنار دست استادی که تجربه زیادی دارد، چم و خم کار را یاد می‌گرفتند و پس از آن وارد شغل مورد علاقه‌شان می‌شدند، اما سال هاست اهمیت مشاغل، کار‌ها و همچنین اهمیت حفظ سرمایه، باعث شده است افراد برای واردشدن به شغلی یا تحصیل کنند و وارد دانشگاه شوند یا حداقل دوره تخصصی آن را ببینند. در چنین شرایطی، اما فرزندپروری هنوز هم تجربی انجام می‌شود، یعنی نهایتاً افراد از پدر، مادر، دوستان و آشنایان یکسری سؤالاتی را می‌پرسند و بر اساس آن کسب تجربه می‌کنند، حتی در کلانشهر‌ها نیز کمتر خانواده‌هایی هستند که قبل از فرزندآوری تصمیم بگیرند از مشاور کودک یا کسی را که علم تربیتی کودک دارد، کمک بگیرند، به همین دلیل بعد از فرزندآوری و ورود به دوره فرزندپروری با چالش‌های متعددی مواجه می‌شوند و از آنجا که پاسخ به برخی سؤالات‌شان از سوی اطرافیان متفاوت است، دچار سردرگمی و آشفتگی می‌شوند، این در حالی است که فرزندپروری الزام و ضرورت اجتماعی است و مهارتی است که باید پیش از فرزندآوری آموخته شود تا به کمک آن رابطه والد و کودک به درستی شکل گیرد. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد در دسترس‌بودن مشاور کودک و رایگان یا حداقل ارزان‌بودن خدمات مشاوره‌ای می‌تواند کمک زیادی به پدران و مادران کند تا آن‌ها بتوانند والدگری را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار